הסרת משקפיים בלייזר בהריון

בימינו, הסרת משקפיים בלייזר היא הליך רפואי נפוץ במיוחד. אמנם מדובר בניתוח לכל דבר, אולם בכזה שהוא קצר, פשוט, נטול סיבוכים או תופעות לוואי וגם ההתאוששות ממנו מהירה להפליא (חשוב להדגיש: מדובר ברוב המכריע של המקרים, ולמעשה כמעט בכולם, אולם עדיין – כמו בכל ניתוח – ייתכנו אירועים בלתי צפויים ויוצאי דופן). בנוסף, קיימות כיום מגוון שיטות להסרת משקפיים באמצעות לייזר, שכל אחת מהן מתאימה לסוג אחר של בעיית ראייה וביחד הן מבטיחות פיתרון כמעט לכל סוגי העיניים והמצוקות. יחד עם זאת, למרות ההשתכללות הניכרת של מכשירי הלייזר המשמשים להסרת משקפיים (וליתר דיוק להפיכת פריט זה למיותר), ועל אף המיומנות הגבוהה שרכשו הצוותים המתפעלים את המכשירים הנ"ל, לא לכל בני האדם מתאים הטיפול.

בפרט לא מומלץ לבצע טיפול הסרת משקפיים בלייזר בהריון, ולמעשה אף איש מקצוע שמכבד את עצמו בתחום לא יאפשר לאישה הרה להיכנס לחדר הניתוח.

מי מתאים ומי לא מתאים לטיפול הסרת משקפיים בלייזר?

הדרך להסרת משקפיים בלייזר ולחיים נוחים יותר ופשוטים יותר ללא המשקפיים עוברת במפגש ראשוני הכולל בדיקת התאמה מדוקדקת. בדיקת ההתאמה כוללת בדיקה של אופטומטריסט מוסמך ולאחריה מפגש עם רופא עיניים מנוסה. האופטומטריסט יבחן את היכולת של העיניים לשתף ביניהן פעולה הן עבור ראייה לקרוב והן עבור ראייה לרחוק, ואת חדות הראייה, עם משקפיים ובלעדיהם (המשתמשים בעדשות מגע, אגב, מתבקשים להיפרד מהם כבר 5 ימים לפני הבדיקה כשמדובר בעדשות רכות, ו- 10 ימים כשאלה עדשות קשות). בנוסף נבדקת ע"י האופטומטריסט הטופוגרפיה של קרנית העין ובפרט עובייה, קמירותה החיצונית וקמירותה הפנימית (הבדיקה נעשית באמצעות מכשיר משוכלל שמאפשר לבצע אותה ללא כל מגע בעין ובלי אי נוחות לנבדק).

רופא העיניים בוחן באופן כללי את מצב העין, את קיומן של מחלות שונות הקשורות לראייה (גלאוקומה, דלקות, בעיות הקשורות לרשתית העין) ואת מצב בריאותו הכללי של הנבדק. בהתאם לכל הנתונים שנאספו, יספק הרופא המלצה לגבי דרכי טיפול אפשריות.

כאמור, לא כל אחד נמצא מתאים לטיפול הסרת משקפיים בלייזר, ועל פי ההערכות המכונים השונים המבצעים את הפרוצדורה נאלצים לסרב לכ- 30% מבין הפונים לטיפול זה (וכמובן להציע להם אופציות חלופיות).

הסרת משקפיים בלייזר מתאימה למי שסובל מקוצר ראייה ומספר המשקפיים שלו הוא עד מינוס עשר; למי שסובל מרוחק ראייה ומספר המשקפיים שלו אינו גדול מפלוס 3; ולבני 40 ומעלה הזקוקים למשקפיים לשם קריאה (בעיה הנקראת פרזביופיה).

הסרת משקפיים בלייזר אינה מתאימה לבני 18 ומטה – שכן העין שלהם טרם סיימה להתעצב; למי שמספר המשקפיים שלהם גדול מדי או אינו יציב (ובמיוחד השתנה בשנה האחרונה); לאנשים הנוטלים סוגים מסוימים של תרופות או חולים במחלות מסוימות (ובהן, בין השאר, לופוס, סוכרת בלתי מאוזנת ופסוריאזיס); וכן נשים במהלך הריון או לאחר לידה.

הסיבה לכך שלנשים הרות או לכאלה שזה עתה סיימו הריון לא מומלץ לעבור טיפול הסרת משקפיים באמצעות לייזר היא שבמהלך הריון חווה האישה שינויים הורמונאליים משמעותיים המשפיעים על כל מערכות הגוף ובכלל זה על העיניים ועל הקרניות. כתוצאה מכך, עלולים להתרחש סיבוכים במהלך ניתוח הסרת משקפיים וממילא האפקטיביות שלו תהיה רחוקה ממלאה. גם לאחר הלידה הגוף עדיין חווה שינויים רבים ועל כן מומלץ להמתין עוד מספר חודשים.

אופציה אחרת עבור נשים המעוניינות בהסרת משקפיהן היא להיערך מבעוד מועד, ועוד בטרם הכניסה להריון לעבור את הניתוח, להתאושש ממנו עד מהרה ולאפשר לגוף ולנפש לחוות את תשעת החודשים המרגשים ללא כל הפרעה.

למידע נוסף בנושא הסרת משקפיים בלייזר לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *