שר שלום ג'רבי – הסרת משקפיים בלייזר או להישאר עם המשקפיים?

שר שלום ג'רבי, ראש רשות השירות הלאומי אזרחי, אמנם מרכיב משקפיים, אולם גם הוא מודע ליתרונות הרבים של הסרת משקפיים באמצעות לייזר.

מצד שני הוא גם ער לחסרונות של הגישה החדשנית, וכך הוא ממליץ לעשות לכל מי ששוקל להיעזר בטכנולוגיית הלייזר כדי להיפטר מהמשקפיים: לשקול היטב הן את היתרונות והן את החסרונות, וכך לקבל החלטה מושכלת ומיטבית עבורו.

היתרונות של הסרת משקפיים בלייזר

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר – או ליתר דיוק ניתוח המתבצע באמצעות קרני לייזר לשם שיפור הראיה (כך שהמשקפיים הופכים למעשה למיותרים) – הוא אופציה נפוצה מאוד בימינו, ובפרט לנוכח היתרונות הרבים של ההליך:

* האפשרות לוותר על המשקפיים הופכת את החיים לנוחים יותר – למשל קל יותר לבצע פעילויות גופניות (אין חשש מפני פגיעה במשקפיים ובעיניים), נעלם התסכול הכרוך במשקפיים שלא מוצאים אותם (ולא קל למצוא משקפיים שאינם על העיניים כשהראייה אינה מיטבית), ונחסך כסף רב הכרוך בהחלפת משקפיים מסיבה כזו או אחרת

* אחוזי ההצלחה של הניתוח גבוהים, וזאת בזכות הטכנולוגיה המשוכללת.

* הליך קצר – תוך 15 דקות ניתן לטפל עם לייזר בשתי העיניים גם יחד.

* הליך בטוח, גם כן בזכות הטכנולוגיה המשוכללת.

ניתוח שיפור הראייה באמצעות לייזר מבוסס על ליטוש הקרנית (שמתעוותת עם השנים ועל כן גורמת לליקויי הראייה), כמובן באופן מדויק לחלוטין ומבוקר היטב. עוד כדאי לציין כי ישנן מספר שיטות להסרת משקפיים בלייזר, ובהן LASIK, LASEK, PRK, ASA, INTRALASIK ועוד.

הסרת משקפיים עם לייזרחסרונות

לפעמים אין התלבטות האם לעבור את הניתוח או שמא להישאר עם המשקפיים, וזאת מהסיבה הפשוטה שבכ-30% מהמקרים לא ניתן כלל לבצע ניתוח בלייזר. בפרט כך הדבר כשהבדיקות המקדימות מגלות כי עובי הקרנית הוא כזה שלא מאפשר ניתוח (כלומר היא דקה מאוד), או כשהמספר של המשקפיים אינו יציב אלא ממשיך להשתנות (בעיקר אצל ילדים ובני נוער).

בשאר המקרים ממליץ שר שלום ג'רבי לזכור גם את החסרונות של הסרת המשקפיים בעזרת הלייזר:

ראשית, כמו בכל הליך ניתוחי, עלול להיגרם זיהום.

שנית, ישנם מקרים שבהם למרות השיפור מבחינת רמת הראייה, האדם עדיין זקוק למשקפיים (עם מספר נמוך יותר).

כמו כן תיתכן פגיעה בחדות הראייה (לרוב עקב ליטוש שאינו מדויק דיו של הקרנית).

יחד עם זאת חשוב לציין כי מדי שנה מתבצעים בישראל כ-15,000 ניתוחים באמצעות לייזר שמטרתם שיפור הראיה כך שלא יהיה יותר צורך במשקפיים. אחוזי ההצלחה הגבוהים של ההליך, ומצד שני מספרם הזעום עד האפסי של הסיבוכים בעקבות ניתוח זה, מעידים כי במקרים שבהם ניתוח אפשרי, הוא אכן אופציה שכדאי מאוד לשקול. כמובן שכשמחליטים להיפטר מהמשקפיים, חובה לבחור מקום מקצועי ורופאים בעלי ניסיון בסוג זה של ניתוחים אסתטיים.

כיצד מסייע שר שלום ג'רבי למתנדבי השירות הלאומי הזקוקים לטיפול שיניים?

מאז שנכנס שר שלום ג'רבי לתפקידו כראש רשות השירות הלאומי אזרחי בשנת 2010, הוא השקיע מאמצים בלתי מבוטלים כדי לשפר את תנאי השירות את המתנדבים והמתנדבות (שמספרם כבר מגיע לכ-18,000) ובפרט לסייע להם לקבל את הטיפולים הרפואיים להם הם זקוקים.

הסרת משקפיים בלייזר, על אף תרומתה הרבה לאיכות החיים, לא מוגדרת עדיין טיפול הכרחי, ועל כן אינה מוצעת לבני ובנות השירות הלאומי אזרחי, אולם הם כן יכולים לקבל טיפולי שיניים רבים במחיר סמלי או בחינם לחלוטין, וזאת במרפאות מכבידנט.

בנוסף יזם שר שלום ג'רבי את הקמתה של קרן מיוחדת המסייעת למתנדבים ולמתנדבות הזקוקים לתמיכה כספית.

סגור לתגובות.