הסרת משקפיים לחולי סוכרת

חולי סוכרת, הסובלים מריכוז גבוה של גלוקוזה, חשים פעמים רבות בטשטוש ופגיעה בראייה. הפרעות ראייה אלה נובעות מרגישותן של עיניהן ומהשינוי בנוזלים הנמצאים בעדשת העין כתוצאה מהעלייה ברמת הסוכר בדם. מחלת הסוכרת יכולה לגרום במקרים חמורים לנזקים בכלי הדם שעלולים להוביל אפילו לעיוורון במקרים קיצוניים. עם זאת, הטשטוש בראייה נעלם מעצמו  לאחר שרמת הסוכר בדם מתאזנת.

סירוב על ידי רופאים

אם אתם חולי סוכרת וניסיתם לגשת למרפאת עיניים על מנת לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר וודאי ניתקלתם בסירוב. מרבית הרופאים המנתחים לא מוכנים לקחת סיכונים מיותרים וייאבחנו את חולי הסוכרת כלא מתאימים לביצוע ניתוח לייזר בעיניים, באופן אוטומטי כמעט. למרות שבמידה וחולה הסוכרת לא חווה בעיות סוכרת בעיניים והעיניים בריאות באופן כללי, ניתן לבצע ניתוח הסרת משקפיים, עדיין קימיים סיכונים להסרת משקפיים בלייזר שיכולים להופיע לאחר הניתוח בגלל רגישותן של העיניים ובגלל בעיות האיזון של הסוכר. מסיבה זו, רופאים רבים מסרבים לבצע את הניתוח בחולי סוכרת ולו רק בכדי לשמור עם המוניטין שלו ועל ההצלחה של הניתוחים אותם הוא מבצע.

מרפאות פרטיות – כדאי?

למרות שהמרפאות הגדולות והמוכרות כלל לא יישקלו ביצוע הסרת משקפיים בלייזר בחולה סוכרת, עדיין קיימות מרפאות פרטיות שיהיו מוכנות לקחת את הסיכון. כמובן שלפני ביצוע הניתוח יבוצעו כל הבדיקות המקיפות הנדרשות ומידת ההתאמה לניתוח תיבדק עוד יותר בקפידה מאשר במקרה רגיל. מבחינה משפטית, ניתן לומר שהמרפאה אינה אחראית לכישלון הניתוח (גם במידה והניתוח יוביל אפילו לעיוורון). ואכן, ניתן למצוא גם ברחבי העולם מרפאות רבות שבכל זאת מוכנות לבצע ניתוח הסרת משקפיים בלייזר גם אצל חולי סוכרת.

כמובן שבבואכם לבצע ניתוח הסרת משקפיים, במידה ואכן בחרתם לבצע אותו, תפגשו עם הרופא המנתח שיחליט האם לבצע את הניתוח. חשוב שלא תסתירו את הבעיות הרפואיות שלכם ותחשפו את כולן בפני הרופא. הרופא יאבחן את רמת המחלה ויבדוק האם קיימת פגיעה באיברים שיכולה למנוע את האפשרות לבצע את הניתוח. רק במידה ואכן תחשפו את כל המידע ולא תעלימו אף פרט, תוכלו להיות בטוחים שאתם מתאימים באופן מלא לניתוח ושאתם לא חושפים עצמכם לסיבוכים וסיכונים שונים. מומלץ לוודא מול חברת הביטוח שלכם שאתם מכוסים מפגיעות שעלולות להיגרם בניתוח.

סגור לתגובות.