תחזוקה אופטימלית של עדשות מגע

עדשות מגע מספקות מענה פרקטי ואסתטי עבור תיקון בעיות ראייה. יחד עם זאת, הן נדרשות לתחזוקה שוטפת ונכונה על מנת למנוע הצטברות חלבונים, שומנים, חיידקים ולכלוך, מתוך מטרה לשמור על איכותן, נוחות השימוש בהן, חדות הראייה ובריאות העיניים. מדובר בפעולות תחזוקה יומיומית המבוצעות בהתאם לסוג העדשות ולהוראות היצרן, רופא העיניים או האופטומטריסט. חשוב לציין כי ללא פעולות תחזוקה אופטימאליות של עדשות מגע, הן עלולות לגרום לדלקות בעיניים ואף להידבקות בטפילים.

הרכבה נכונה של עדשות מגע

לבעלי עדשות מגע חדשות לוקח זמן עד שיפתחו מיומנות בהרכבתן. המיומנות נרכשת מהר יותר אם מקפידים על סדר פעולות קבוע ונכון, המונע גם פגיעה בעדשות המגע. על כן, חשוב להקפיד שכל הרכבה והסרה של עדשות המגע תתחיל בשטיפת הידיים עם מים וסבון, או עם מגבונים חד פעמיים ייעודים למטרה זו. פעולות אלו מסייעות לשמור על ניקיון וסטריליות של העדשות.

ניקוי וחיטוי עדשות מגע       

עדשות מגע רכות וקשות שאינן רב חודשיות או חד פעמיות, יש לנקות ולחטא  מידי יום לאחר השימוש בהתאם להוראות היצרן. יש להדגיש  כי עדשות רכות חשוב  לדאוג לנקותן  מיד לאחר שהסרתם אותן. במהלך ניקוי  העדשה יש להניח אותה על  כף יד שהינה נקייה ויבשה . על העדשה מטפטפים את תמיסת הניקוי  המיוחדת עבורה ומשפשפים אותה בעזרת הזרת בזהירות ועדינות ומשני צדדיה. בתום  פעולות אלו  שוטפים היטב את העדשות ומניחים אותן בכלי האחסון הייעודי עבורן. לאחר הנחת העדשות יש למלא גם את תא  האחסון בתמיסת הניקוי לסגור היטב את מכסה המכיל ולהשרותן. כאשר משך ההשריה משתנה בהתאם להוראות הרשומות על גבי תמיסת הניקוי.

שימוש נכון בחומרי ניקוי לעדשות

יש להדגיש כי עדשות מגע מנקים רק עם החומרים והתמיסות הייעודיים עבורן, שהומלצו על ידי רופא העיניים או האופטומטריסט. חומרים אלו שומרים על העדשה, מנקים ומחטאים אותה באופן אופטימאלי. עוד חשוב להדגיש כי חומרי חיטוי אלו הינם חד פעמיים ואין לחזור ולהשתמש בהם, וכמו יש לבדוק כי לא פג התוקף שלהם. בנוסף לכך, יש לקרוא בקפידה את ההוראות הספציפיות של כל יצרן, ולמלא במדויק אחר ההנחיות. בכל מקרה, אין לנקות את עדשות המגע עם מים וסבון, גם לא עם מים מזוקקים, עם רוק או כל חומר ניקוי וחיטוי אחר. חומרים שאינם ייעודיים לעדשות מגע רק יסבו להן נזק. לבסוף, יש לציין כי תמיסת מי המלח המכונה סלאיין, נועדה רק לניקוי של העדשות ולא עבור שטיפתן.

אחסון עדשות מגע

את עדשות המגע חשוב לאחסן בכלי הייעודי עבורן, ולא באף כלי או נרתיק אחר. זאת מכיוון שכלי ייעודי זה תוכנן כמיכל אטום, חזק ועמיד בפני חום ושמש. המיכל שומר על העדשה ועל לחותה, ואינו מאפשר את נזילת תמיסת הניקוי והחיטוי ממנו. בדומה לעדשות המגע, חשוב לשמור גם על ניקיונו של המיכל באופן קבוע, שוטף ויומיומי. כלומר, לאחר ריקון המיכל מנוזל תמיסת הניקוי שבה הושרו עדשות המגע, יש לשטוף אותו היטב עם תמיסת הניקוי, ולייבשו באופן טבעי באוויר. בכל מקרה, חשוב להחליף את נרתיק אחסון העדשות כל שלושה חודשים בממוצע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *