בדיקות ראייה לילדים

מדוע חשוב לבצע בדיקות ראייה לילדים?

בדיקת ראייה לילד היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שתבצעו לו, וחשוב לבצע אותה בגיל מוקדם.  אולי זה יפתיע אתכם אך אפשר לבצע בדיקות ראייה אפילו לתינוקות אך על כך לא נעסוק במאמר זה. לילד שלכם כדאי לבצע מגיל 5-6 כדי לעקוב אחרי ההתפתחות שלו ולמגר את הסיכוי שתהיה לו בעיית ראייה כלשהי, כאשר גם כשיש בעיה אפשר לעצור את ההידרדרות שלה. זה לא שבדיקת ראייה יכולה לטפל בבעיה, היא פשוט חושפת אותה ומונעת את ההחמרה שלה. כמו כן כאשר מתאימים לילד משקפי ראייה הוא לא סובל מחוסר הראייה שלו כאשר הוא אפילו לא מודע לזה במאה אחוזים.

מתי יש לבצע בדיקות ראייה לילדים?

יש לבצע במגוון רחב של מקרים בדיקת ראייה לילד – כאשר תחילה יש להבין שכברירת מחדל, כיתה א' הוא השלב המאוחר ביותר שבו כדאי להושיב את הילד על כיסא בדיקת הראייה. כדאי תמיד לנטר את מצב הראייה שלו כדי שלא תהיו מופתעים לאחר מכן שהוא מתקשה לראות וכואב לו הראש. כמו כן, אם אתם שמים לב שכואב לו הראש, שהוא משפשף את העיניים לעתים תכופות, שהוא מנסה למקד את המבט שלו  גם כאשר הוא מביט על אובייקט מסוים מטווח קצר או בינוני או שהוא לא מתרכז כאשר מביטים בו, כדאי ללכת איתו לבדיקת ראייה.

היכן מתבצעות בדיקות הראייה לילד?

בדיקות ראייה לילדים מתבצעות במכוני ראייה רגילים שבהם גם מבוגרים מטופלים. יש אמנם גם מכוני ראייה שמתאימים את הבדיקה לילדים אך בכל זאת כל מכון ראייה יוכל לבצע בדיקה לילד כאשר בעיקר יש להתאים את הכיסא ואת הצורות שהוא רואה כדי שיוכל לשתף פעולה. הבדיקה יכולה להתבצע במסגרת פרטית כאשר לא צריכים להגיע לרופא המשפחה ולבקש ממנו כל הפנייה כלשהי. מה שכן חשוב לזכור זה שלא תמיד הילד ישתף פעולה, לעתים הוא אפילו יחשוש מהבדיקה, ולכן חשוב להגיע למקום ידידותי שיוכל לדבר עם הילד בגישה הנכונה.

כיצד מתבצעות בדיקות ראייה לילד?

אם הילד יודע קרוא וכתוב אז אפשר לבצע בדיקת ראייה רגילה לגמרי כאשר הוא יביט על לוח מרחוק, שעליו יש ספרות ואותיות. אם מדובר על ילד שלא צפוי להבין מה כתוב על הלוח יש להשתמש בלוח שבו יש ציורים שונים. הציורים הללו יהיו בצלליות כאשר הצלליות הללו אמורות להיות מוכרות לו. כמו למשל: משפך של מים לגינה, מזלג, צורות גיאומטריות וכן הלאה. לאחר מכן יש לבצע עוד בדיקות במידת הצורך, כמו בדיקת מיקוד על רגע ירוק ואדום, בדיקת לחץ עין, בדיקה באמצעות זכוכית מגדלת וכן הלאה. הבדיקות האחרונות יהיו בעיקר כדי לאבחן מחלות ולא לבדוק את טיב הראייה שלו.

כיצד להכין את הילד לקראת הבדיקה?

כמו שכבר אמרנו לעיל, חשוב מאוד להכין את הילד לבדיקה כי לעתים הוא לא ישתף פעולה. ברגע שתגיעו עם הילד אל מכון בדיקת הראיה והוא ייכנס למצב בו הוא מסרב בתוקף להיבדק, זה יכול לפתח אצלו רגשות שליליים גם בבדיקה הבאה שאליה תנסו להגיע. מה אפשר לעשות כדי למנוע את המצב הזה? אפשר לדבר איתו מראש ולהסביר לו כיצד תהיה הבדיקה ומה המטרה שלה. תסבירו לו שמדובר על בדיקה שגרתית לחלוטין שכל ילד עובר, וזה לא אומר שמשהו אצלו לא בסדר. כמובן שאפשר גם להבטיח לו צ'ופר או מתנה מסוימת אחרי שהוא יעבור את הבדיקה וכך תוסיפו למוטיבציה שלו.

סגור לתגובות.