הסרת משקפיים ללא ניתוח

הרכבת משקפיים לאנשים הסובלים מליקויי ראייה אינה נוחה ופעמים רבות גם התחליפים למשקפיים כגון עדשות מגע אינם מספקים מענה הולם וגורמים לחוסר נוחות. לכן, פעמים רבות פונים אנשים הסובלים מליקויי ראייה לביצוע ניתוח הסרת משקפיים. אולי תופתעו לשמוע, אך ניתן כיום לעבור הסרת משקפיים ללא ניתוח. תהליך זה הוכח כמוצלח, ולמרות שתוצאותיו לא מחזיקות שנים רבות כמו הסרת משקפיים בלייזר, ניתן עדיין ליהנות מראייה חדה ללא ניתוחים וסיכונים מיותרים.

אנשים רבים הסובלים מליקויי ראייה ומעוניינים להיפטר ממטרד המשקפיים או עדשות המגע, אך אינם מעוניינים לעבור ניתוח לייזר בעיניים, מוצאים בתהליך הסרת משקפיים ללא ניתוח, פתרון מושלם עבורם. תהליך זה נקרא אורטוקרטולוגיה.

התהליך

הסרת משקפיים ללא ניתוח מתבצעת באמצעות הרכבת עדשות מגע מיוחדות במהלך הלילה. לאחר השינה והסרת העדשות ניתן להבחין בשינוי בראייה. במקרים מסוימים ניתן אף להגיע באמצעות הסרת משקפיים ללא ניתוח לתוצאות טובות עד כדי שאין צורך כלל בהרכבת משקפיים. בניגוד לעדשות מגע רגילות, שלא ניתן להרכיב במהלך הלילה ואף מסוכן לעשות זאת, עדשות אלה מורכבות מחומר המאפשר העברת חמצן לעין וכך ניתן להרכיב אותם במהלך השינה. כפי שמתבצע ניתוח הסרת משקפיים, כך גם הסרת משקפיים ללא ניתוח היא בעצם שינוי צורת הקרנית, שהינה הרקמה העוטפת את העין ודרכה עוברות קרני האור. באמצעות שיטות להסרת משקפיים בלייזר, מלטשים את צורת הקרנית עד לקבלת הצורה האופטימלית. בניגוד לניתוח ליייזר, הסרת משקפיים ללא ניתוח יוצרת שינוי בחלק החיצוני של הקרנית ולא בחלק הפנימי.

עדשות המגע המיוחדות המורכבות במהלך הלילה אינן משמשות כעדשות מגע רגילות, אלא מיועדות לתיקון ליקויי הראייה במשך יום שלם. העדשות בעצם מחקות ניתוח הסרת משקפיים, אל לעומתו הן אינן פולשניות ותהליך הוא הפיך ולא כרוך בנזקים וסיכונים מסויימים. כך, ניתן להחליט בכל לילה האם מעוניינים להסיר את המשקפיים ביום המחרת וההחלטה היא לא חד פעמית ולטווח הארוך.

התאמה לביצוע הסרת משקפיים ללא ניתוח

הסרת משקפיים ללא ניתוח מתאימה לאנשים הסובלים מקוצר ראייה של עד מספר 5 וצילינדר של עד מספר 2. בניגוד, לניתוח באמצעות לייזר, הסרת משקפיים ללא ניתוח יכולה בהחלט להתאים לאנשים בעלי קרנית דקה, שלא יכולים לעבור ניתוח. כמובן שבכל מקרה יש לבצע בדיקת התאמה אצל אופטומטריסט מומחה לפני הטיפול.  ניתן להתאים את העדשות המיוחדות בהן נעשה שימוש במהלך הטיפול לכל מספר וניתן אף להחליף את העדשות במהלך הטיפול, במידה והמספר משתנה. כך, הסרת משקפיים ללא ניתוח מתאימה גם לילדים ובני נוער שלא יכולים לבצע ניתוח בשל אי היציבות והשינויים במספר.

יתרונות וחסרונות

היתרון המשמעותי ביותר בתהליך הסרת משקפיים ללא ניתוח הוא כמובן בכך שהתהליך הוא הפיך ואינו מערב אף ניתוח פולשני. ניתן בכל רגע להפסיק את הטיפול ולהחזיר את הראייה למצב הקודם שהיה לפני הטיפול. נוסף על כך, העדשה נשמרת לזמן ארוך (כשנה).

חיסרון של הסרת משקפיים ללא ניתוח הוא בכך שיש להקפיד על הרכבת העדשות בכל לילה שבו אנו מעוניינים, ומדובר על תהליך חוזר ונשנה ולא חד פעמי. נוסף על כך, כמו בכל עדשות מגע, קיים סיכון מסוים של זיהומים כאשר לא נשמרת ההיגיינה הנדרשת לעדשות המגע.

אז במידה והנכם סובלים מליקויי ראייה, רוצים להיפטר מההרכבה המסורבלת של משקפיים או עדשות מגע, אך לא מעוניינים לעבור ניתוח באמצעות לייזר, הסרת משקפיים ללא ניתוח בהחלט יכולה להוות פתרון אולטימטיבי שלפחות שווה בדיקה.

סגור לתגובות.