הסרת משקפיים לילדים

באופן כללי, ניתן לקבוע כי לא מומלץ לילדים לעבור ניתוח הסרת משקפיים. אצל ילדים הראייה מאוד דינמית ומשתנה ואינה יציבה וקבועה כמו ראייתם של מבוגרים. בשל כך, ניתוח הסרת משקפיים בלייזר עלול שלא להיות יעיל במרבית המקרים ויהיה ניתוח זמני בלבד. עקב כך שהמספר ישתנה ויעלה שוב, הילד ככל הנראה יצטרך לעבור ניתוח לייזר בעיניים נוסף כאשר יתבגר, או לחילופין יצטרך להמשיך ולהרכיב משקפיים או עדשות מגע. פעמים רבות, כבר לאחר פחות משנה מביצוע ניתוח הסרת משקפיים לילדים, הילד יתלונן שוב על ראייה מטושטשת והניתוח שעבר כלל לא הועיל.

בדיקת עיניים לילד

מתי כדאי לבצע הסרת משקפיים לילדים?

חריג לכך במקרה וניתוח הסרת משקפיים לילדים מבוצע מסיבות רפואיות. למשל, כאשר לילד קיים הבדל משמעותי במספר בין שתי עיניו, דבר המפריע לתפקודו היומי ולביצוע מטלות שונות. עם זאת, גם במקרה זה, רופאי עיניים רבים ימליצו שלא לבצע ניתוח הסרת משקפיים לילדים, אלא ימליצו להמתין ובינתיים להרכיב משקפיים או עדשות מגע.

בדיקת עיניים לילדה

אחריותכם כהורים היא לדאוג בראש ובראשונה לבריאותו של ילדכם. גם אם מרפאה או רופא מסוים ממליץ לכם לעבור את ניתוח הסרת משקפיים לילדים, אל תתפתו לכך. רוב הסיכויים שמדובר במרפאה שאינה מיומנת ומקצועית ורק מעוניינת בתמורה שתשלמו עבור הניתוח. שיקולים של נוחות ואסתטיקה אינם סיבה מספקת ומומלץ להמתין מספר שנים עד אשר ילדכם יתבגר וראייתו תתייצב.

סגור לתגובות.