החלמה מניתוח הסרת משקפיים

אז החלטתם שאתם רוצים להיפטר מהמשקפיים ומעדשות המגע לצמיתות ומעוניינים לעבור ניתוח לייזר בעיניים.  רגע לפני שתעברו את הניתוח, ולמרות שמדובר בניתוח נפוץ ופשוט יחסית, מומלץ מאוד ללמוד על תופעת הלוואי העלולות להיגרם כתוצאה מהניתוח ועל תהליך ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר. כמו בכל ניתוח אחר, גם לאחר ביצוע ניתוח הסרת משקפיים קיים זמן התאוששות מסוים בו גם אתם וגם העין שלכם זקוקים לתקופת החלמה לפני שחוזרים לשגרה היומיומית. תקופת ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר נחוצה גם על מנת להבטיח שלא ייווצרו סיכונים וסיבוכים מיותרים לאחר ביצוע הניתוח.

קיימות מספר שיטות להסרת משקפיים בלייזר וההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר בכל אחת מן השיטות היא שונה במקצת וייחודית לה.

בדיקות לאחר הסרת משקפיים בלייזר

ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר המבוצע בשיטת לאסק

ניתוח הסרת משקפיים בלייזר באמצעות שיטת לאסק הוא ניתוח שבמהלכו נחתכת שכבתה החיצונית של הקרנית. לכן, כדי לייצב את הראייה, נדרש המטופל העובר ניתוח בשיטה זו להרכיב לאחר הניתוח עדשות מגע מיוחדות למספר ימים. השיפור באיכות הראייה לא יבוא לידי ביטוי באופן מיידי ויידרשו מספר ימים כדי להבחין בו. ייתכן שהמטופל ירגיש כאבים מסוימים בימים שלאחר הניתוח, צריבה או אי נוחות כללית ובמקרים אלה ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים רגילים או טיפות מיוחדות.

ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר המבוצע בשיטת לאסיק

ניתוח הסרת משקפיים המבוצע בשיטת לאסיק הוא ניתוח שבמהלכו נחתכת שכבתה העמוקה של הקרנית. המטופל שעובר ניתוח בשיטה זו יכול לחזור לביתו באופן מיידי ויהיה מסוגל לחזור לשגרה היומיומית תוך ימים בודדים ואפילו תוך יום אחד בלבד. משך ההחלמה בניתוח בשיטת לאסיק קצר יותר מאשר ניתוח בשיטת לאסק, ולעומת ניתוח בשיטת לאסק, בשיטת לאסיק השיפור באיכות הראייה יכול להיות מורגש באופן מיידי. במרבית המקרים, המטופל לא יחווה כאבים מיוחדים לאחר הניתוח, אך חשוב מאוד שיקפיד על היגיינת העיניים כדי למנוע זיהומים שיובילו לסיכונים מיותרים. כדי למנוע זיהומים אלה מומלץ להשתמש בטיפות אנטיביוטיות מיוחדות (אותם יספק הרופא המנתח) שיעזרו בתהליך ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטה זו. במידה ומופיעים כאבים קלים לאחר הניתוח, ניתן כאמור להשתמש במשככי כאבים.

ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר המבוצע בשיטת אינטראלאסיק

ניתוח הסרת משקפיים בשיטת אינטראלאסיק מבוצע באמצעות שני מכשירי לייזר וללא מגע יד אדם. תהליך ההחלמה מניתוח המבוצע בשיטה זו דומה מאוד לתהליך ההחלמה מניתוח המבוצע בשיטת לאסיק. גם בשיטה זו ניתן לחזור לשגרה הרגילה ולתפקוד מלא כבר לאחר ימים בודדים או אפילו למחרת הניתוח. חשוב גם כאן להקפיד על שמירת ניקיון העיניים ולהשתמש בטיפות אנטיביוטיות שיעזרו בהחלמה מהניתוח ויימנעו זיהומים מיותרים בעיניים.

כמו בכל ניתוח אחר, גם בניתוח הסרת משקפיים בלייזר קיימות תופעות לוואי שחשוב לתת להם את מלוא תשומת הלב. חלק מתופעות לוואי אלה ניתן למנוע באמצעות שמירה על ההוראות והדגשים שניתנו לכם על ידי הרופא המנתח. תופעות לוואי בניתוח זה כוללות בין היתר: סנוור ממקורות אור חזקים, פגיעה בראייה, יובש בעיניים (בו ניתן לטפל באמצעות טיפות עיניים) וחזרה של מספר בראייה. במידה ויופיעו תופעות לוואי קלות, מומלץ לנוח ולקחת את הזמן הנדרש להתאוששות מהניתוח. כדי למנוע סנוור ממקורות אור מומלץ שלא להיחשף לאור שמש או מנורה חזקה לאחר הניתוח. חשוב לזכור שמשך ההחלמה מניתוח הסרת משקפיים בלייזר וההתאוששות ממנו יכולה להשתנות מאדם לאדם וכל מטופל יכול לחוות תקופת החלמה שונה. תקופת ההחלמה תלויה מאוד באופי המטופל ולכל מטופל קצב משלו.

סגור לתגובות.