נשים בהריון והסרת משקפיים

כאשר רופא מנתח מבצע בדיקות למידת התאמה לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, נשים בהיריון אינן נמצאות מתאימות לכך. אם כן, נשאלת השאלה…

אז למה נשים בהריון לא יכולות לעבור ניתוח להסרת משקפיים?

אנשים רבים חושבים פעמים רבות כי הסיבה העיקרית לכך שנשים לא יכולות לעבור ניתוח הסרת משקפיים היא בגלל הסכנה שעלול להיווצר נזק מסוים לעובר, שיכול אפילו להוביל להפלה. אולם לא כך הדבר. אומנם זו בהחלט יכולה להיות סיבה אפשרית, אבל הסיבה העיקרית והמשמעותית ביותר לכך שנשים לא יכולות לעבור ניתוח לייזר בעיניים, ושכל הנשים בהיריון נכנסו באופן אוטומטי לרשימת האנשים שאינם יכולים לעבור את הניתוח היא השינויים ההורמונליים שאשה חווה במהלך ההיריון. שינויים הורמונליים אלה יכולים להשפיע על צורת קרנית העין של האישה וכך עלולים להיווצר סיכונים וסיבוכים מיותרים שיפגעו במידת ההצלחה של הניתוח ובתהליך ההחלמה. זוהי בהחלט התשובה העיקרית לשאלה למה נשים בהריון לא יכולות לעבור ניתוח להסרת משקפיים.

בבואכם לבצע ניתוח להסרת משקפיים, תעברו מספר בדיקות מקיפות שנועדו לבדוק את מידת התאמתכם לניתוח. בין היתר יישאל אתכם הרופא המנתח מגוון שאלות בכדי לבדוק השפעה שיכולה להיגרם עקב שינויים הורמונליים. לכן, במידה ואת בהיריון, היית בהיריון לפני מספר חודשים או צפויה להיכנס להיריון, חשוב לספר זאת לרופא המנתח. בנוסף לכך, חשוב שתספרי לרופא המנתח על כל תרופה שאת נוטלת, העלולה לגרום גם היא לשינויים הורמונליים.

זכרו שניתוח להסרת משקפיים בלייזר הוא ניתוח לכל דבר ועלול לגרום לסיבוכים מיותרים במידה ולא נערכים אליו בקפידה. אל תעלימו אף פרט מהרופא המנתח וספרו לו בגילוי על כל דבר שעלול לסבך את תהליך הניתוח וההחלמה. לפרטים אלה, גם אם אינם נראים חשובים בעינכם, יש השפעה מכרעת על הצלחת הניתוח ועל מניעת נזק מיותר לראייה ולעיניים שלכם.

סגור לתגובות.