התרשלות בניתוח לייזר

רשלנות רפואית היא נושא חשוב והכרחי לדיון הן מצד המטופל והן מצד הצוות הרפואי. מידת האחריות גבוהה והתוצאות עלולות להיות הרות גורל ומשנות חיים. כל פעולה בחיינו עלולה להוביל לטעות אנוש, באותה המידה גם ניתוח. שמירה קפדנית על כללים ברורים והקפדה על התנהלות רפואית נכונה מקטינות את האפשרות לפגיעה בשוגג. שמירה על כמה עקרונות חשובים יכולה למנוע תביעת רשלנות רפואית.

התאמה מקסימלית לניתוח לייזר נבדקת בבדיקה רפואית קפדנית. התיק הרפואי המלא מאפשר תמונה ברורה באשר למצבו הבריאותי של המטופל כאשר כל פרט חשוב. מקרים בהם ייתכן ורצוי לוותר על הניתוח הם מצבי קרנית צרה, סוכרת, קטרקט וגלאוקומה.

זכויות המטופל והסמכה מדעת

חוק זכויות החולה מחייב את הרופא להעניק הסבר רחב ומעמיק באשר לסיכונים הכרוכים בניתוח, תופעות הלוואי הצפויות, אחוזי ההצלחה, התנהלות תקינה לאחר הניתוח וכל פרט רפואי נוסף הקשור בתהליך הניתוח כולל אופן הביצוע וההכנות לקראת. החוק לזכויות המטופל מחייב את מתן ההסבר מספיק זמן מראש ולא יום לפני או בזמן הניתוח. התנהלות זו יכולה להוות עילה לתביעה של רשלנות רפואית.

על המטופל לבחון את האפשרויות העומדות בפניו בשלווה ולא בלחץ לקראת הניתוח, והכוונה היא כי מחובת הרופא לזמן לידיו של המטופל את כל האופציות שיכולות להתאים עבור מצבו כולל הנתונים לגבי ניתוח הלייזר ולא רק. מחובת הרופא המטפל לכוון את המטופל לגשת ולקבל חוות דעת נוספת ולקבוע את יעד הניתוח בניחותא ללא גורם חיצוני מלחיץ או משפיע.

ההסכמה של המטופל לביצוע הניתוח אינה יכולה להינתן יום לפני הניתוח ומחויבת בחתימה פיזית של המטופל על מסמך הסכמה מדעת. על הרופא המטפל לוודא כי היא אכן התקבלה לאחר בירור האפשרויות העומדות בפני המטופל, וניתנה לאחר מחשבה מעמיקה והחלטה בוגרת שאינה מונעת בשל מצב נפשי לקוי, לחץ הסובבים או המערכת הרפואית ולאחר שנבחנו כל הסיכונים ותופעות הלוואי הכרוכות בניתוח ובתוצאותיו.

בדיקה קפדנית של הצוות הרפואי והקליניקה בה עתיד הניתוח להתבצע יכולים למזער את האפשרות לביצוע לקוי של הניתוח. מקצועיות הצוות חשובה כמו גם האמינות שלו באשר לבדיקת הנתונים של המטופל והתאמת הטיפול הנכונה ביותר עבורו, התאמה שחפה מכל שיקול כלכלי או מסחרי.

תהליך תביעה לבקשת פיצויים

חשוב לציין כי בדיקה לגבי האפשרות לרשלנות רפואית בתחום יכולה להיעשות על ידי עורך דין מוסמך בנושא בעל ניסיון ברשלנות רפואית בתחום הספציפי. מתפקידו לעיין בתיקים הרפואיים ולעשות שימוש בחוות דעת מקצועית של מומחה בתחום רפואת העיניים. הערכת הנזק מסתמכת על טענותיו וחייבת להיות מדויקת. רק לאחר מכן ניתן להמשיך את תהליך התביעה לבקשת פיצויים.

תביעה זו אמורה להוכיח כיצד ניתן היה למנוע נזק שכעת מוגדר בלתי הפיך אם התנהלות הצוות הרפואי הייתה שונה. הפיצויים ניתנים כאשר נמצא כי מדובר ברשלנות רפואית שבעטיה נפגעה איכות החיים של המטופל ברמה זו או אחרת עד כדי אובדן כושר העבודה לדוגמה.

התשלום ניתן עבור הסבל, הכאב ותוצאות הניתוח, אך משום שמדובר בנושא מורכב עליו חלה חובת הוכחה הנוגעת לשיקולים מוטעים או לא והתנהלות שייתכן ונבעה מעשייה בשוגג או מחוסר תשומת לב לפרטים רפואיים, מומלץ לבחון היטב את בעל המקצוע המייצג ולהבטיח את מידת הניסיון שלו בתחום הניתוחים להסרת משקפיים בפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *