האם ניתוח לייזר להסרת משקפיים הוא מסוכן?

בעשור האחרון גובר הביקוש באוכלוסייה לביצוע של ניתוחים להסרת משקפיים: המשקפיים לעתים מפריעים לנו, במקרים רבים לא ניתן לראות טוב בלעדיהם, ואם הם נשברים –  אנחנו בבעיית ראייה בשלב ראשון ובבעיה כלכלית בשלב השני.

יחד עם העלייה בביקוש, גדל גם מספר המכונים להסרת משקפיים בלייזר בישראל, וגם הואצו פיתוחים טכנולוגיים שהגדילו את היעילות של הניתוחים והפחיתו את הסיכונים הכרוכים בהם. יחד עם זאת, הסיכונים עוד לא נעלמו לחלוטין.

אילו סיבוכים עלולים להתרחש?

ראשית, יש לדעת שלעתים ניתוחים להסרת משקפיים לא פותרים את בעיות הראייה לחלוטין, אלא רק משפרות מעט את המצב. למשל, אלה המרכיבות או מרכיבים עדשות מולטיפוקל, אם לא ירצו לקחת סיכון גבוה מדי בניתוח, יעברו אחד רק לטובת תיקון הראיה לרחוק, אך עדיין יצטרכו משקפי קריאה.

שנית, הניתוחים עלולים להפריע לאיכות הראיה או ראיית הלילה עקב הגברת הרגישות בעין. במקרים נדירים יותר הקרנית עלולה להזדהם ולגרור בעיות קשות. ישנם רבים, בעיקר כחלוף שנים מהניתוח, שהמספר חוזר, כך שהצורך במשקפיים עודנו בעינו.

עוד סיבוכים שעלולים לקרות הם חוסר דיוק בניתוח, כלומר תיקון חסר או תיקון יתר, כך שהצורך במשקפיים לא נעלם לאחר הניתוח. תופעה נוספת היא יובש בעיניים לתקופה ממושכת של חודשים, שנים ואף באופן קבוע.

עד כמה הסיכון גבוה?

הסטטיסטיקה היא לצדם של מכוני הסרת המשקפיים: הסיבוכים הפשוטים יחסית מתרחשים בעד כ- 5% מהניתוחים, ואילו הסיבוכים החמורים יותר מתרחשים באופן נדיר ביותר: למשל, פגיעה בקרנית מתרחשת רק באלפית האחוז מהמקרים.

אולם, השאלה היא לא רק מהי רמת הסיכון, אלא מהי האלטרנטיבה. בחנו עם עצמכם היטב, בטרם הגעה לניתוח, האם המשקפיים מפריעים לכם עד כדי כך שאתם מוכנים לעשות ניתוח לא חיוני.

שאלה מנחה זו רלוונטית לכל סוגי הניתוחים –  תמיד מומלץ לא להסתכן מאשר להסתכן, כל עוד האפשרות להימנע מהסיכון היא רלוונטית.

המשקפיים חוזרים לאופנה

בנוסף, בשנים האחרונות דווקא עולה קרנם של המשקפיים. בין אם מדובר בעדשות רגילות ובין אם מדובר במשקפי עדשות מולטיפוקל, ישנם פתרונות עיצוביים ועיצוביים- תעשייתיים שעשויים לפתור לכם את הבעיות שהיו לכם עם המשקפיים.

לאחר שני עשורים בהם אנשים 'התפדחו' מהצורך במשקפיים, וניסו להימנע מהם כמה שיותר – כעת, תאמינו או לא, המשקפיים נעשו כה אופנתיים, עד כדי כך שילדים שלא זקוקים למשקפיים מבקשים מההורים שלי שירכשו להם זוג חדש.

אם הקושי שלכם עם המשקפיים לא היה אופנתי, אלא למשל בעיה של שבירה חוזרת –  הרי שהיום ניתן למצוא מסגרות משקפיים גמישות, המקטינות את הסיכון לשבירה של המסגרת, ומרככות את הנפילה כך שגם הסיכון לשבירת העדשות קטן.

ואם הקושי הוא אופנתי –  אז אתם לא בעניינים! המשקפיים חוזרים, ובגדול.

 

סגור לתגובות.