הסרת משקפיים בלייזר סיכונים

אנשים רבים הסובלים מליקויי ראייה בוחרים לתקן את ראייתם באמצעות ניתוח לייזר בעיניים ולהיפטר מהרכבת משקפיים מסורבלת ולא נוחה. למרות שמדובר בניתוח מהפכני ולמרות שקיימים רופאים רבים המנוסים בתחום ובעלי וותק וניסיון מספק, כמו בכל ניתוח אחר, קיימים גם סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר.

בדיקת עיניים

כמובן שתופעות הלוואי, סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר, וסיבוכים שונים תלויים הן באופי המטופל והן בוותק ובניסיון הרופא. חשוב לבצע את מגוון הבדיקות המקיפות הנדרשות לפני ביצוע הניתוח על מנת לאתר גורמי סיכון אפשריים. בפירוט הסיכונים האפשריים אין מדובר על מקרים בהם מלכתחילה לא היה אמור המטופל לעבור ניתוח מסוג זה, אלא אך ורק על מקרים של אנשים רגילים שנמצאו מתאימים לעבור ניתוח הסרת משקפיים.

מהם סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר?

חשוב לציין כי גם אם הסיכונים והסיבוכים נשמעים מאוד קשים וחמורים, מדובר בסך הכול בסיכונים אשר מופיעים בשכיחות נמוכה. כ-95% מהניתוחים מבוצעים בהצלחה וללא סיבוכים. חשוב לבדוק היטב את המכון בו אתם עתידים לבצע את הניתוח. בארץ לא נדרש כל רישיון בכדי לרכוש מכשיר לייזר ולהעסיק רופא, ולכן יש לברר היטב על וותק ומוניטין המכון בתחום.

בדיקה מקיפה לעיניים

הפרעה באיכות הראיה

לאחר הניתוח יכולה להיות הפרעה באיכות הראיה הבאה לידי ביטוי בעיקר בלילה. ההפרעה יכולה לבוא לידי ביטוי בסינוור, רגישות לניגודים בראייה ולקיומם של הילות מסביב לאורות.

פגיעה בקרנית

סיכון חמור אחד מתוך סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר הוא פגיעה בקרנית. ניתוח הסרת משקפיים עלול לגרום לפגיעה בקרנית שתגרום לפגיעה בחדות הראייה ולאובדן יציבות הקרנית. זיהום הקרנית הוא מקרה הקורה אחת לכל 100,000 מקרים ועלול לגרום לפגיעה באיכות הראייה עד כדי אובדן הראייה.

פגיעה ברשתית

כתוצאה משימוש לא מקצועי במכשור הלייזר, תיתכן פגיעה ברשתית.

חזרה של מספר

במקרים מסוימים, לאחר ביצוע הניתוח יכול לחזור ליקויי הראייה לאחר מספר שנים, לעיתים במספר נמוך מהמספר שהיה טרם הניתוח. התופעה תלויה באופי המטופל ובגילו.

מספרים לבדיקת עיניים

אי דיוק בתיקון הראייה

סיבוך נוסף מתוך סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר הוא תיקון מוגזם או מופחת מידיי של המספר. כתוצאה מסיבוך זה יצטרכו המטופלים להרכיב משקפיים גם לאחר הניתוח בכדי להגיע לראייה המיטבית. קיימים מקרים בהם ניתן לבצע תיקון של המספר באמצעות ניתוח נוסף.

יובש בעיניים

תופעת לוואי נפוצה לאחר הניתוח היא יובש בעיניים. יובש בעיניים גורם לאי נוחות ויכול אף לגרום לצריבה ולטשטוש מסוים בראייה. במרבית המקרים התופעה תחלוף לאחר מספר חודשים עם טיפול באמצעות טיפות עיניים, אך במקרים מסוימים יכול להיות קבוע.

חשוב לשים לב כי לפני הניתוח יוגש לכם ע"י הרופא טופס המפרט סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר, עליו תצטרכו לחתום. בטופס זה מפורטים כלל הסיכונים והסיבוכים האפשריים העלולים להיגרם כתוצאה מהניתוח. קראו טופס זה בקפידה וחתמו עליו רק לאחר שהבנתם את כל הסיכונים הגלומים בכל שיטה להסרת משקפיים ולאחר שקיבלתם הסבר על כל שאלה.

סיכונים של הסרת משקפיים בלייזר נגרמים במרבית המקרים כתוצאה מחוסר התאמה לניתוח שלא אובחנה כראוי לפני הביצוע. מנתחים טובים נמדדים בכמות המקרים בהם לא מהססים לדחות מטופלים שמעוניינים לבצע את הניתוח, עקב אי התאמה. חשוב לעבור בדיקות מקיפות ולוודא את מידת ההתאמה לביצוע הניתוח באופן יסודי ובטוח.

חשוב לזכור שבסך הכול מדובר בניתוח בטוח והסיכונים והסיבוכים השונים מופיעים בשיעורים נמוכים. מרבית המטופלים שעוברים את הניתוח נהנים משיפור משמעותי באיכות הראייה ונפטרים לצמיתות מעדשות המגע והמשקפיים.

סגור לתגובות.