ניתוח הסרת משקפיים

בשנים האחרונות חלה צמיחה משמעותית בביקוש להסרת משקפיים. מכונים רבים המבצעים ניתוח הסרת משקפיים מדווחים על ביקושים ששוברים שיאים, בעיקר במהלך עונת הקיץ. השחייה בים והבילוי בבריכה גורם לאנשים רבים לחשוק בביצוע הניתוח וכך להיפטר לצמיתות מהמטרד שהפך לחלק בלתי נפרד מחייהם. אך בכל זאת, כמו בכל דבר טוב, קיימים מספר סיכונים בהסרת משקפיים בלייזר שיש לשקול לפני ביצוע הניתוח ובניגוד למה שאתם חושבים, כלל לא בטוח שאתם מתאימים לביצוע ניתוח.

ניתוח להסרת משקפיים

העלות

כיום, גם המחסום הכלכלי לביצוע הניתוח אינו משמעותי כבעבר. אומנם מדובר בניתוח יקר יחסית: החל מכ-5,000 ₪ ועד למעל 10,000 ₪, אך אם ניקח בחשבון את עלות המשקפיים לטווח הארוך, או אף גרוע מכך, את עלות העדשות היומיות/החודשיות, נגיע לסכומים שאינם נמוכים בהרבה מעלות ניתוח הסרת משקפיים, אם לא יותר ממנו. למרות שעלות משקפיים ועדשות מגע הפכו בשנים האחרונות לזולים יותר ואינם יקרים כבעבר, עדיין תצטרכו לשלם מחירים גבוהים עבור עדשות מיוחדות כגון עדשות מולטי-פוקאליות. עלות המשקפיים, בניגוד לניתוח הסרת משקפיים שהינו חד פעמי, היא עלות בלתי מוגבלת ולטווח הארוך. כמובן שעם כל שינוי במספר העדשה תצטרכו להחליף את עדשות המשקפיים, דבר שעלול לקרות בכל חצי שנה עד שנה. כל החלפת עדשות מייקרת את עלות השימוש במשקפיים והופכת את הניתוח למשתלם יותר.

ניתוח לייזר בעיניים

מי אינו מתאים לעבור ניתוח הסרת משקפיים

למרות הביקוש הקיים לביצוע ניתוח הסרת משקפיים בשל היתרונות הרבים הגלומים בו, לא כולם יוכלו לעבור אותו ומנתחים נוטים לדחות בקשות רבות מכמה סיבות. אדם שבעיניו קרנית דקה מידיי לא יוכל לעבור את הניתוח. למרות שאין כל בעיה בקרנית הדקה עצמה, הניתוח הכירורגי המתבצע בתהליך ניתוח הסרת משקפיים אינו אפשרי במצב זה. כאשר, המספר בעיניים אצל המנותח גבוה במיוחד, הבעיה בקרנית דקה הופכת למשמעותית אף יותר כיוון שלא ניתן יהיה להוריד את המספר בהרבה רמות. נוסף להם, גם אנשים עם מבנה לא תקין של קרנית (שמתגלה לאחר מיפוי קרנית) לא יוכלו לעבור את הניתוח. גם אנשים בעלי מחלות עיניים או מחלות גופניות אחרות שפוגעות במערכת החיסון, לא יוכלו לבצע אותו. בנוסף, כדי שהעין תגיע לבשלות והמספר יתייצב, אין מבצעים ניתוח הסרת משקפיים לפני גיל 18.

התהליך

הליך ניתוח הסרת משקפיים הינו הליך קצר ובהרדמה מקומית בלבד. אולי תופתעו, אבל כל התהליך אינו עורך יותר מאשר 10 דקות עד רבע שעה. הניתוח עצמו הינו טיפול בקרנית, עדשת העין החיצונית המגנה על העין שלכם, המתבצע במגוון רחב של שיטות טכנולוגיות. התהליך עצמו הוא שיוף מבנה הקרנית בכדי להקנות לה מבנה כדורי אופטימלי, בהתאם למבנה הגנטי של העין שלכם. לאחר ניתוח הסרת משקפיים הקרנית נהיית דקה יותר מקרנית רגילה, כמובן שבהתאם למגבלה אליה ניתן להגיע. עובי הקרנית המינימלי נקבע על פי מחקרים בינלאומיים וכל המנתחים נדרשים לעמוד בו.

תוצאות ניתוח הסרת משקפיים

יש גם סיכונים

חשוב לזכור כי מדובר בניתוח לכל דבר, וכמו כל ניתוח, יש לייחס אליו את מלוא המשקל והרצינות. כמו בכל ניתוח אחר, גם בניתוח זה קיימים מספר סיכונים. תופעות הלוואי כוללות בין היתר  יובש בעיניים וחזרה של כמה מספרים בראייה. תופעות אלה לא נפוצות ומופיעות בשיעורים של 3%-4%. כמו כן, תהליך ההחלמה תלוי במטופל ויכול להשתנות ממנותח אחד למנותח אחר. יחד עם היתרונות הרבים של ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, יש לקחת בחשבון גם סיכונים אלה ולהחליט האם היתרונות עולים על הסיכונים.

סגור לתגובות.