סיכון בהרכבת עדשות

הרכבת עדשות מגע היא למעשה פעולה בה מחדירים עצם זר לתוך הגוף. באופן טבעי, הגוף יפעל לדחות את הגוף הזר שאינו טבעי לו. במקרים מסוימים הכוללים תחזוקה לקויה והרכבה לא נכונה של עדשות מגע עלולים להיווצר זיהומים וסיבוכים המהווים את הסיכון בהרכבת עדשות מגע.

הרכבת עדשות מגע הינו תהליך השונה לגמרי מהרכבת משקפיים. הרכבת עדשות מגע, לעומת הרכבת משקפיים, כרוכה בסכנות אפשריות לעיניים שכלל אינם קיימות בעת הרכבת משקפיים. הסיכון בהרכבת עדשות הוא בעיקר הופעת דלקת לחמיות אלרגית או דלקת קרנית זיהומית. דלקות אלה נגרמות במרבית המקרים כתוצאה מזיהום שנוצר ע"י חיידקים או מפטריות וטפילים (אקנתאמבה). הגורמים העיקריים להופעת סיבוכים אלה הם זיהום בסיסי של רקמות העין או טיפול ותחזוקה לקויה בהרכבת עדשות המגע. לכן, בכדי לשלול גורם אחד להופעת הזיהומים, חשוב לבצע בדיקות מקיפות ומקדימות בעיניים. כמו כן, חשוב לקבל הדרכה בעת רכישת עדשות מגע, בנוגע לטיפול, ניקוי, אחזקה והרכבת העדשות בצורה הנכונה. כך ניתן למנוע בהצלחה סיכון בהרכבת עדשות. דלקות אלה, המהוות את הסיכון בהרכבת עדשות, עלולות להוביל לעכירות תמידית בקרנית או לפגיעה באיכות הראייה.

אספקת חמצן לקויה

כדי לשמור על בריאות הקרנית, נדרשת אספקה תמידית של חמצן לקרנית העין. ואכן, סיכון בהרכבת עדשות נגרם פעמים רבות בשל אספקה לקויה של חמצן הנגרמת מהרכבת העדשות החוסמות את אספקת החמצן. מסיבה זו ישנם אנשים מסוימים שאינם מתאימים כלל להרכבת עדשות מגע. אנשים מסוימים עלולים לחוות אלרגיה, צריבה, אדמומיות, צמיחת כלי דם בקרנית וגירויים בעיניים. בעת הופעות תופעות לוואי אלה, בין אם בתקופת תחילת השימוש או בין בתקופה מאוחרת יותר, יש להפסיק את השימוש בעדשות המגע.

ירידה ברגישות הקרנית

נוסף לכך, סיכון בהרכבת עדשות טמון גם בירידה ברגישות הקרנית שנגרמת כתוצאה מהרכבת עדשות המגע. השימוש בעדשות מגע גורם במשך הזמן לירידה ברגישות של העצבים הרבים הנמצאים בקרנית העין ולכן העין לא תתפקד כראוי וברגישות הנדרשת ללחלוח, מגע או הרטבה.

כיב או עכירות בקרנית

עוד סיכון בהרכבת עדשות הוא הופעת כיב או עכירות בקרנית וכן, ירידה בראייה שיכולה להגיע במקרים חריגים עד לעיוורון. סיכונים אלה נגרמים כתוצאה מחוסר הקפדה בשמירה על ההיגיינה והחיטוי של עדשות המגע.

שריטה בקרנית

סיכון בהרכבת העדשות טמון גם באופן הרכבת והסרת עדשות המגע. לעיתים, כתוצאה מהפעולה, עלולה להישרט קרנית העין. הבעיה היא לרוב לא מסוכנת והטיפול זה הוא באמצעות חבישת העין והפסקה זמנית בשימוש בעדשות המגע.

עם התפתחות ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר חלה ירידה ניכרת בשימוש בעדשות המגע. ניתוח הסרת משקפיים בהחלט יכול להיות פתרון אולטימטיבי עבור אלה המבקשים להיפטר מהרכבת המשקפיים ומהרכבת עדשות המגע המסורבלת. עם זאת, חשוב לזכור כי גם במהלך ניתוח לייזר בעיניים עלולים להיווצר סיכונים או סיבוכים אפשריים, אם כי שונים לגמרי מאשר הסיכון בהרכבת עדשות מגע ומהסיבוכים האפשריים כתוצאה מהרכבת העדשות.

עדשות מגע בהחלט מהוות פתרון טוב עבור אנשים רבים הסובלים מבעיות ראייה. עם זאת, השימוש בעדשות מגע לא מייתר את הצורך במשקפיים באופן מלא. בשימוש במחשב למשל, מומלץ להעדיף שימוש במשקפיים על פני שימוש בעדשות מגע, בשל מרחק העין ממסך המחשב ובשל כך שבצפייה במסך המחשב העין נוטה להיות יותר יבשה גם ככה והשימוש בעדשות המגע עלול להחמיר את המצב. נוסך לכך, אנשים רבים מעדיפים לתת לעיתים מנוחה לעיניים ובוחרים להסיר את העדשות באופן זמני ולהחליפם במשקפיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *